همه چیز درباره ارز دیجیتال

 

احتمالاً شما هم این روزها خیلی زیاد راجع به ارز دیجیتال شنیده‌ اید اما نمی‌ دانید که دقیقاً چه تعریفی برای آن وجود دارد یا چرا خیلی از افراد به سراغ روش ‌های مختلف تبادل ارز می‌ روند تا بتوانند کسب درآمد کنند، ما در این مقاله سعی داریم تمامی اطلاعات پایه را راجع به این ارزها در اختیار شما قرار دهیم و به زبان ساده کمک کنیم که بتوانید فهم و درکی از این ارزها داشته باشید. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال که به آن پول رمزنگاری شده، ارز رمز پایه یا رمز ارز هم گفته می‌ شود، یک مفهوم گنگ و مبهم به حساب می‌ آید. البته در زبان انگلیسی به آن کریپتو کارنسی گفته می‌ شود. شاید در خیلی از مقالات به گونه‌ ای راجع به ارز دیجیتال صحبت کرده باشند که شما فهم دقیقی از آنها به دست نیاورده باشید اما ما می‌ خواهیم این موضوع را به روش ساده برایتان توضیح دهیم.

همه چیز درباره ارز دیجیتال

 

ارز دیجیتال یک نوع پول به حساب می‌ آید که شما به صورت مجازی یا به صورت دیجیتال آن را ایجاد می‌ کنید. در واقع یک روش مبادله سریع است که تمام ویژگی‌ های مربوط به پول رایج کشور را دارا است. فقط ماهیت فیزیکی ندارد؛ یعنی نمی‌ توانید آن را در دست بگیرید، تراکنش را تحت کنترل بگیرید و کارتان را با امنیت بیشتری به انجام برسانید. محدودیت شما نیز در انجام این کارها کمتر می‌ شود. اولین ارز دیجیتالی که در جهان معرفی شد، همان بیت کوین است که در سال ۲۰۰۸ توسط یک فرد ناشناس در بازار جهانی پرآوازه شد.

نحوه کار ارز دیجیتال

شما باید نحوه کار این ارزها را هم بدانید. به خاطر همین باید امور مالی سنتی را هم کمی مرور کنید. فرض کنید که می‌ خواهید جابجایی پول داشته باشید. در چنین حالتی به بانک مراجعه می‌ کنید. البته بانک یک سری محدودیت‌ ها را در نظر می‌گیرند، سپس هویت شما را بررسی می‌کنند، امضای شما را به ثبت می ‌رسانند و یک حساب با شماره مشخص برای شما افتتاح می‌کنند که متعلق به خودتان است.

اگر هم قرار باشد برداشتی از این حساب انجام شود، همگی باید با اجازه و امضای شما باشند. تمامی تراکنش حساب بانکی داخل یک دفتر کل به ثبت می‌رسد و خود بانک فقط می ‌تواند به این اطلاعات دسترسی پیدا کند. یعنی موجودی تمامی حساب ‌ها، جمع و تفریق و تاریخچه تراکنش آن ها به طور کامل مشخص می ‌شود. در نتیجه از هر گونه جعل یا تقلب جلوگیری می ‌شود اما در ارز دیجیتال دیگر چیزی به نام بانک یا نهاد مرکزی وجود ندارد که بخواهد قوانین را برای افتتاح حساب یا برداشت پول وضع کند.

شما همه چیز را به صورت خودکار پیش می ‌برید. فقط کافی است که یک سری کد های برنامه نویسی به صورت غیرمتمرکز وجود داشته باشند تا کار شما را انجام دهند.

دلیل محبوبیت ارز دیجیتال

خیلی ها ارز دیجیتال را به عنوان راهی برای کسب درآمد انتخاب کرده‌اند. دلیل این محبوبیت هم می‌تواند خیلی زیاد باشد اما مهم‌ترین مورد این است که کسب درآمد از آن راحت‌تر است و باید حواستان را هم جمع کنید و به این فکر نباشید یک شبه پولدار شوید و همه چیز هم خوب و عالی پیش برود.

 این موضوع تا حد زیادی به شانستان هم بستگی دارد. از طرفی باید تخصص کافی هم در این مورد داشته باشید. این بستر خیلی نوپا است و افرادی هم که تکنولوژی‌های جدید را برای ارز دیجیتال ارائه می‌دهند، سعی می‌کنند جذابیت ‌ها را افزایش دهند؛ دقیقاً مانند کاری که در دیفای متاورث یا نسل سوم وب اتفاق افتاده است. همین باعث می ‌شود که محبوبیت آن افزایش پیدا کند.

جمع‌ بندی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات پایه‌ ای را راجع به ارز دیجیتال در اختیار شما قرار دهیم. به هر حال اگر نیاز به تبادل این ارزها دارید یا می‌ خواهید خرید کیف پول‌های بین‌ المللی مانند خرید پرفکت مانی را به انجام برسانید، کافی است که به سایت ارزپال مراجعه کنید. تمامی اطلاعات لازم در این سایت در اختیار شما قرار می‌ گیرد. از طرفی شما می‌ توانید با قیمت مناسب اقدام به خرید این سیستم‌ ها بکنید و خیالتان راحت باشد که به منبعی امن مراجعه کردید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *