بیت کوین ؛ طلای دیجیتال

 

این روزها افراد به دنبال این هستند که یک سرمایه‌گذاری دیجیتالی داشته باشند و از این طریق بتوانند ثروت زیادی کسب کنند‌. ما هم باید سعی کنیم که در این زمینه پیشرفت داشته و اطلاعات خود را افزایش دهیم تا بتوانیم به درجه‌ای از موفقیت برسیم که ثروتمان تا حد قابل توجهی از طریق راه‌ های جدید افزایش پیدا کند. در این مقاله می ‌خواهیم راجع به بیت کوین، طلای دیجیتال صحبت کنیم و اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم.

چرا به بیت کوین طلای دیجیتال گفته می‌ شود؟

مهم ترین سوالی که در این مقاله باید به پاسخ آن برسیم، همین موضوع است. یعنی چه ویژگی‌ هایی در بیت کوین وجود دارد که آن را به طلای دیجیتال تبدیل کرده است. از آن جایی که بازار بیت کوین چرخه صعودی دارد، در نتیجه هیجانات زیادی در صنعت رمز ارزها به وجود آمده که به آنها ارز دیجیتال هم گفته می ‌شود.

بسیاری از سرمایه‌گذاران بر این عقیده هستند که بیت کوین در واقع یک نوع طلای دیجیتال است. یعنی خرید آنها شبیه به خرید یک طلای فیزیکی است. از طرفی دیگر بعضی از افراد بر این عقیده هستند که بیت کوین ارزش طلا را ندارد و بیشتر شبیه به یک سفته بازی است که می ‌تواند ضرر و زیان خودش را داشته باشد اما سوال اینجاست که آیا واقعاً طبق نظر کارشناسان می ‌توانیم این دو مورد را با یکدیگر مقایسه کنیم یا خیر!؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز به حساب می ‌آید. در سال ۲۰۰۸ اولین بار در سطح جهان معرفی شد. معرفی آن توسط یک فرد ناشناس بود، هدف این بود که بتوانند یک ارز مستقل را از هر گونه دولت یا بانک روی کار بیاورند تا بتوانند تاثیرات آن را مشاهده کنند.

آنها متوجه شدند که تاثیرات آن می ‌تواند در سطح جهان خیلی گسترده باشد‌ و به این نتیجه رسیدند که ارز دیجیتال شاید بهتر از عرض سنتی در بعضی از موارد بتواند پاسخگو باشد.

البته از همان زمانی که بیت کوین روی کار آمد؛ انقدر محبوبیت نداشت. در ابتدا ارزش آن کم بود اما بعد از اینکه قیمت آن یک دلاری شد که این اتفاق در ۹ فوریه سال ۲۰۱۱ رخ داد. همه به این ارز علاقمند شدند. از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ قیمت آن به ۴۲۶ دلار رسید. یعنی رشد ۹۰۰۰ درصدی داشت. همین باعث شده بود افرادی که قبلاً این ارز را خریده بودند تا حد زیادی سود کنند. از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ قیمت آن به ۷۷۸۷ دلار رسید که رشد آن ۳۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرد‌ همین باعث شد که افراد تمایل زیادی به خرید آن پیدا کنند.

البته هنوز نمی ‌توانستند آن را مساوی و هم رده با طلا بدانند، زیرا آینده آن خیلی مشخص نبود اما چیزی که تاکنون دیده‌ ایم، این است که بیت کوین جای رشد زیادی دارد اما نوسان قیمت را نباید نادیده گرفت. حتی ممکن است بیت کوین‌ها در طول روز یک تغییر قیمت دو رقمی داشته باشند‌ همین می ‌تواند نشان دهد که کار شما با ریسک و خطر زیادی روبرو است اما به هر حال افراد زیادی توانستند از این طریق به سود های کلان برسند. اگر بخواهیم یک پاسخ شفاف و واضح به کل سوال شما بدهیم و بگوییم که می ‌توان بیت کوین را با طلای دیجیتال یکسان دانست یا خیر، پاسخ ما مثبت است. چراکه در طول ۱۰ سال گذشته این ارز همیشه رشد داشته است.

خرید بیت کوین مساوی با دور ماندن از تورم است. از آن جایی که بیت کوین یک طلای دیجیتال به حساب می ‌آید، در نتیجه خصلت‌ها و ویژگی‌ های آن هم شبیه به طلا است. شما با ارز دیجیتال بیت کوین می‌توانید آن را به عنوان یک واسط تبدیل استفاده کنید. یعنی در معاملات و محصولات مختلف آن ها را به کار بگیرید. ذخیره ارزش آن نیز بسیار بالاست که در زمان آشفتگی اقتصادی به داد خیلی از افراد می‌ رسد. البته باز هم تاکید می ‌کنیم که ضرر و زیان آن هم نباید نادیده گرفته شود.

جمع ‌بندی

بیت کوین یک رمز ارز با ارزش اسن که خیلی از افراد به سراغ خرید و فروش آن می‌روند تا بتوانند سودآوری خوبی را تجربه کنند. ما در این مقاله به طور کامل راجع به بیت کوین طلای دیجیتال با شما صحبت کردیم و گفتیم که چرا می ‌تواند ارزشمند باشد. اگر شما هم قصد خرید بیت کوین یا کیف پول‌ های دیجیتال مانند پرفکت مانی را دارید، کافی است که به سایت ارزپال سر بزنید و یک خرید امن داشته باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *