خرید و فروش NFT

 

خرید و فروش NFT : در صورتی که اطلاعات اندکی در مورد دنیای ارزهای دیجیتال دارید، حتما نام NFT به گوش شما خورده است. توکن های غیرقابل تعویض دارایی های دیجیتالی می باشند که اشیاء دنیای واقعی مانند هنر، موسیقی و ویدئو را نشان می دهند. این توکن ها جهت نشان دادن مالکیت دارایی منحصر به فردی استفاده می شوند که تنها می توانند یک مالک رسمی در هر زمان داشته باشند.

گران ‌ترین توکن یا همان دارایی دیجیتال غیرقابل‌ تعویض در بازار، معادل 91.8 میلیون دلار ارزش دارد. سودهای بسیار زیادی که از این طریق کسب می شود، نظر افراد زیادی را به سمت خرید و فروش NFT جلب نموده است. یکی از روش های فعالیت در این حوزه، امینت، خرید و فروش NFT می باشد. در صورتی که مالک یک NFT هستید و قصد فروش آن را دارید یا می خواهید یک مجموعه NFT خریداری کنید، می بایست به مارکت ‌پلیس‌های NFT مراجعه نمایید. در ادامه، مطالب مفیدی را در رابطه با خرید و فروش NFT بیان خواهیم کرد.

 

نحوه خرید NFT

توکن های غیر قابل تعویض از طریق بازارهای ارزهای دیجیتال و NFT خرید و فروش می شوند. این توکن ها شناسه ای منحصر به فرد هستند که قابل تکرار، تعویض یا تغییر نمی باشند. در صورتی که یک NFT قبلا به بلاک چین اضافه شده باشد و شما در حال خرید از یک منبع ثانویه باشید، این امر تحت عنوان خرید انجام می شود. شما همچنین می توانید در خارج از بازار مبادلات NFT را انجام دهید، ولی این مبادلات پرخطر هستند و توصیه نمی شوند. چراکه کلاهبرداران بسیاری سعی در سرقت NFT های شما دارند.

 

خرید و فروش NFT

 

جهت خرید NFT، ایجاد یک حساب کاربری در بازار ضروری است. روند خرید NFT در بازارهای گوناگون تقریبا مشابه یکدیگر است. ما در اینجا نحوه خرید توکن غیرقابل تعویض را بیان کرده ایم:

  • ابتدا یک حساب کاربری در بازار بسازید.
  • سپس کیف پول دیجیتال خود را از طریق خرید مقداری ارز دیجیتال مانند اتر راه اندازی نمایید.
  • در ادامه از طریق مجموعه های متنوع کاوش کنید.
  • سپس یک اثر هنری را برگزینید.
  • از طریق پیشنهاد قیمت یا با قیمت ثابت خرید خود را انجام دهید.
  • در صورت برنده شدن در مناقصه یا خرید از طریق قیمت ثابت، مبلغ آن از کیف پول شما کم خواهد شد.
  • شما به‌ عنوان مالک اثر هنری خریداری شده در کنار سازنده آن نشان داده می شوید و از شما به ‌عنوان مالک NFT یاد می شود.

 

فروش NFT خریداری شده

اگر قصد فروش توکن غیرقابل تعویض خریداری شده را داشته باشید، یکی از راه های مطمئن استفاده از بازار NFT که رمز ارز را از آن خریداری کرده اید، می باشد. به این دلیل که عموما توکن خریداری شده از یک بازار، طرفداران و مشتریان خود را در همان بازار دارد و از نظر امنیت هم قابل اطمینان است. با این وجود شما هیچ محدودیتی جهت انتخاب بازارهای گوناگون NFT ندارید و اگر بازار دیگری برای فروش انتخاب کنید که انتقال توکن شما در شبکه آن ممکن باشد، استفاده از آن بازار ممانعتی ندارد.

 

عوامل موثر بر فروش NFT

ایجاد NFT با وجود بازارهای ساخت و خرید و فروش NFT بسیار آسان تر از قبل شده است. جهت ساخت NFT به برنامه‌ نویسی قرارداد هوشمند نیازی نیست و می توان به راحتی و با تعیین چند گزینه NFT خود را بسازید. در صورتی که فروش NFT به مارکتینگ پروژه، کاربردهای تعریف شده و مولفه های دیگری بستگی دارد. در واقع، 4 فاکتور برای یک مجموعه NFT وجود دارد که سازنده اثر می بایست به آن ها توجه نماید:

  • خود اثر هنری
  • مدل کسب و کار
  • مارکتینگ
  • جامعه طرفداری

همه این عوامل حائز اهمیت می باشند و در ایجاد ارزش برای هولدرهای مجموعه NFT و همچنین بازار ارزهای دیجیتال تاثیر گذار هستند.

 

سخن پایانی

همانطور که بیان کردیم توکن ‌های غیرقابل تعویض، دارایی هایی هستند که از فناوری بلاک چین جهت ارتباط با دارایی دیجیتالی منحصر به‌ فرد استفاده می نمایند که قابل تعویض با نمونه‌ مشابه نیستند. این توکن ها‌ به پدیده ای بسیار محبوب در صنایع مختلف تبدیل شده اند و با بخش های گوناگونی همچون بازی ‌ها و کالاهای دیجیتال در ارتباط هستند. نظر به اینکه NFTها پدیده ای نوظهور هستند اما پیش بینی شده که در آینده کاربردهای بسیار بیشتری در بین مردم خواهند داشت.

طیف گسترده ای از مردم، از هنرمندان گرفته تا نوازندگان سود زیادی را از خرید و فروش NFT به دست آورده اند. باتوجه به اینکه حضور در بازار توکن های غیرقابل تعویض دارای خطرات و ریسک هایی می باشد، پیشنهاد می کنیم که قبل از هرگونه معامله در این بازار دانش و تجربه کافی را به دست آورید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *